
Hoe creëer ik continue leermogelijkheden voor individuele medewerkers?
Hoe creëer ik kansen voor continu leren en groei voor mijn medewerkers? (Hoe) geef ik aandacht aan gepland en gestructureerd leren en ontwikkelen, door bijvoorbeeld trainingen, bijblijven of specialiseren van medewerkers? Én (hoe) geef ik daarnaast ook aandacht aan leren in en op het dagelijkse werk?

Uitnodiging training ‘Leerwerkklimaat in beeld’
Leren is Werken, Werken is Leren (LWWL) nodigt leidinggevenden in de VVT in Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland Noord uit om deel te nemen aan het Masterclass traject ‘Leidinggeven aan Leren: een leertraject voor leidinggevenden’
15 februari 2023/door Francis
Nieuwe rondes Masterclass traject ‘Leidinggeven aan leren’
Leren is Werken, Werken is Leren (LWWL) nodigt leidinggevenden in de VVT in Zaanstreek-Waterland en Noord-Holland Noord uit om deel te nemen aan het Masterclass traject ‘Leidinggeven aan Leren: een leertraject voor leidinggevenden’
13 februari 2023/door Francis
Behoefte aan deskundigheidsbevordering praktijkleren
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
30 januari 2023/door Francis
Jaarplan 2023, resultaten 2022 en besluit SAPPO
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
30 januari 2023/door Francis
Eerste groep rond masterclass traject leidinggeven aan leren af
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
30 januari 2023/door Francis
De workshops
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
30 januari 2023/door Francis
Terugblik werkconferentie
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
30 januari 2023/door Francis
Leidinggeven in een lerende organisatie
Lees hier hoe Angelique het lerend vermogen bij haar medewerkers in het dagelijks aanwakkert door ze te stimuleren om nieuwe dingen te ontdekken en ervaren, hoe zij zelf het goede voorbeeld geeft als het gaat om leren én hoe zij medewerkers ondersteunt in het eigen maken van de organisatievisie.
17 juli 2022/door lwwl
Hoe vind ik mijn weg tussen belang individuele medewerker en team?
Soms kom je als leidinggevende situaties tegen waarin je niet gelijk weet wat je moet doen en waar geen standaard regels of voorschriften voor zijn. Dit zijn momenten waarin het aankomt op jouw eigen persoonlijke en professionele identiteit en je een keuze moet maken wat jouw ‘beeld van goed werk’ in deze situatie is.
Lees in deze ‘Beelden van Goed Werk’ hoe twee verschillende teammanagers bij een zorgorganisatie om zijn gegaan met het volgende vraagstuk: Hoe vind ik mijn weg tussen het belang en de wensen van de individuele medewerker of student en de (krappe) bezetting binnen het team?
7 juli 2022/door thisafternoonLees in deze ‘Beelden van Goed Werk’ hoe twee verschillende teammanagers bij een zorgorganisatie om zijn gegaan met het volgende vraagstuk: Hoe vind ik mijn weg tussen het belang en de wensen van de individuele medewerker of student en de (krappe) bezetting binnen het team?

Het Fieldlab als ultieme leeromgeving
Lees hier hoe Priscilla en Peter, managers GRZ bij Magentazorg, een Fieldlab zien en gebruiken als ultieme leeromgeving om: aandacht te geven aan leren in het dagelijkse werk, bij te dragen aan een experimenterende cultuur, teamleren aan te moedigen, werknemers te ondersteunen voor het eigen maken en implementeren van een gedeelde visie, de koppeling te maken met de organisatie en maatschappelijke opgave (nu en in de toekomst genoeg collega’s in de zorg) en het leren strategisch inzetten om team en organisatieresultaten te behalen.
27 mei 2022/door thisafternoon
6 tips om nieuw leiderschap in te zetten voor een lerende organisatie
Lees hier meer over hoe Gertrude haar leiderschap inzet om haar teamdoelstellingen te behalen, medewerkers stimuleert om op onderzoek uit te gaan, ze ondersteunt om de koppeling te maken met hun eigen visie en die van de locatie en ze steeds opnieuw uitdaagt om zich te blijven ontwikkelen.
28 april 2022/door lwwl
Routekaart Leren op de Werkvloer
Met deze routekaart heeft een leidinggevende een strategische tool in handen om medewerkers te helpen ontwikkelen in hun rol om het praktijkleren te versterken, leersituaties in het werk te herkennen en hun zogenoemd ‘bewust bekwaam’ te maken. Hierbij is het belangrijk dat men als leidinggevende zelf de ruimte geeft voor de on-the-job ontwikkelmogelijkheden van deze medewerkers, bijvoorbeeld d.m.v. het laten uitvoeren van guerrilla onderzoek.