Wat doet het onderwijs aan de arbeidskrapte in de zorg?
Op maandag 20 januari jl. hebben Anja de Schutter en Jayde Loock op verzoek van de Centrale Cliëntenraad van de Omring een presentatie gegeven over het thema ‘Wat doet het onderwijs aan de arbeidskrapte in de zorg?’
Leren is Werken, Werken is Leren werkt samen met de onderwijsorganisaties Vonk en Talland om dit arbeidsvraagstuk te ondersteunen. Jayde Loock, Programmamanager LWWL liet via verschillende tools zien hoe een goed en veilig leerwerkklimaat zij-instromers, stagiaires en collega’s in opleiding enthousiast maakt en betrokken houdt voor de zorg.
Anja de Schutter, verbindingsofficier onderwijs-zorg, heeft aangegeven dat de ‘hot topics’ : zorgtechnologie, de rol van welzijn, eigen regie cliënt en informele zorg binnen het onderwijs op verschillende manieren aandacht krijgen en ze stond stil bij de grotere initiatieven ‘praktijkleren ‘ die op de scholen al zijn ingezet.
Denk aan het Practoraat praktijkleren van Talland, certificeringstrajecten, wijkleercentra gericht op niveau 2 studenten, PGL van Vonk, het leerhuis van de Omring.
Een geslaagde verbinding tussen onderwijs en zorgorganisaties.
Wil je ook meer weten over de verbinding tussen onderwijs en praktijk in NHN, verschillende initiatieven vanuit het onderwijs, tools voor een veilig leerwerkklimaat? Laat het ons weten via dit LinkedIn bericht!